پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۳۴:۱۴

با استفاده از مشعل Land Burner
آلایندگی چاه‎های میدان نفتی آذر بسیار کاهش می‎یابد

باشگاه خبری فراساحل: با استفاده از از مشعل Land Burner، آلایندگی چاه های میدان نفتی آذر تا ۷۰ درصد کاهش می یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مجری طرح توسعه‌ای میدان نفتی آذر در حاشیه برگزاری یازدهمین جلسه‎ی JMC در خصوص مهمترین تصمیمات این کمیته بیان کرد: تصویب برنامه و بودجه پیشنهادی سالل ۲۰۱۷۷ میلادی، تصویب ساختار پیشنهاد مالی پیمانکار بیع متقابل در خصوص عملیات راهبردی، تعمیر و نگهداری تولید زود هنگام طرح آذر و بررسی و تصویب برخی تغییرات پیشنهادی نسبت به شرح کار جامع (MDP) با قبول تمامی ریسک‌های مربوطه توسط پیمانکار از مهم‌ترین محورهای تصمیم‌گیری در این جلسه از کمیته مشترک مدیریت بوده است.

کیوان یاراحمدی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در این جلسه پیرامون کاهش حدود ۷۰ درصدی آلایندگی حاصل از جریان دادن چاه های میدان آذر با استفاده از مشعل Land Burner بیان کرد: در مشعل یاد شده، سیالات تولیدی (مواد هیدروکربوری) با هوای فشرده مخلوط و به صورت پودر از درون Atomizer خارج می‌شود که در نتیجه، عمل سوختن مواد  نفتی به طور کامل صورت می‌پذیرد. یاراحمدی افزود: تأیید به کارگیری این نوع مشعل در میدان نفتی آذر افزون بر موضوع نصب و راه اندازی تجهیزات پایش لحظه‌ای (On Line)، در راستای تأمین الزامات زیست محیطی طبق سند EIA بوده است. میدان نفتی آذر از میادین نفتی مشترک با کشور عراق است که در جنوب غربی استان ایلام و مابین دوشهر مهران و دهلران واقع شده است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام در فاز ۱ از این میدان در دستور کار قرار دارد.



  کد خبر : 3030
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :